När du har skapat en fil/rapport så får du alltid veta var den ligger eller så har du fått välja var du vill spara den. Notera det så du kan söka den när du sänder email.
Du skapar ett nytt mail i ditt mailprogram och sedan går du upp i menyn på INFOGA och där väljer du BIFOGAD FIL. Windows låter dej sen söka upp den mapp där du sparat filen. Markera filen och tryck OK eller SPARA så läggs den in i brevet och du kan läsa filnamnet i en ruta i brevet.
Första att komma ihåg är - Se till att du har ett antivirusprogram och håll det uppdaterat!!
Om du har det så behöver du inte låta ditt mailprogram radera filer som kommer. Om mailprogrammet inte släpper igenom bilagor med mail så måste du ändra det under menyn Verktyg - Alternativ - Säkerhet (om du har Outlook Express). Ta bort markeringen på -Tillåt inte att bifogade filer som kan vara virus sparas eller öppnas. Det ska ditt antivirusprogram hantera och det är därför extremt viktigt att du håller det uppdaterat.
Öppna brevet med filen och högerklicka sedan på filnamnet som ligger på en egen rad under rubriken. Välj Spara som..
När du sparar ska du välja en mapp du kommer ihåg så att du kan söka upp den när du importerar i BOQ-programmet.
Välj gärna att lägga den i roten på C alltså C:\ så hittar du den lätt senare.